BKR-registratie voor een overledene

BKR
Picsues op Pixabay.com
Geschreven door Erik Visser

Dienstverlening. Betekent dat in de praktijk vooral regels volgen of juist de dingen doen waar je een ander mee helpt?

Meneer Bakker die vorig jaar overleed wordt postuum aangemeld bij het BKR. Mevrouw Bakker las dat vorige week in een aan hem geadresseerde brief van de bank: er moest naar de bank gebeld worden om tot een oplossing te komen.

Een half jaar voor zijn overlijden kwamen schulden aan het licht. De familie trof in de maanden daarna afbetalingsregelingen, ook met de bank.

Hun dochter belde om de bank te vertellen dat de bank al met een betalingsregeling had ingestemd. De bankmedewerker antwoordde dat dit de wet was: wie zijn schuld niet tijdig betaalt wordt geregistreerd. Best handig vond hij, want nu werd mevrouw Bakker zelf niet aangemeld.

De bank had na kort onderzoek kunnen voorzien dat deze problemen zouden ontstaan toen meneer Bakker er een rekening opende. Hij kreeg echter allerlei financieringsmogelijkheden voorgelegd. Als banken deze dingen kunnen doen danwel nalaten en toch blijven bestaan, wat zou er dan allemaal mogelijk zijn als zij mensen daadwerkelijk zouden helpen?

[wysija_form id=”2″]]

Nieuwe #aardnootjes verschijnen ook via Twitter.

Laat een reactie achter